Pek çok çocuk, erken gelişimleri boyunca, istismar, ihmal, evsizlik, aile içi şiddet veya toplumlarındaki şiddete maruz kaldıklarında travma yaşarlar. Kronik travmanın öğrenme ve davranışta ciddi problemlere neden olabileceği açıktır. Bu durum eğitimciler için de problem teşkil eder. Çünkü çocuklar deneyimledikleri acıları tanımlayamadıkları için farklı yollarda büyüklerine gösterir. Bu yollar genellikle agresif ve rahatsız edici davranışlardır. Bu durum bir maskeleme yöntemidir. Çocuklarda travma semptomlarını belirlemek, eğitimcilerin bu kafa karıştırıcı davranışları anlamalarına yardımcı olabilir ve yanlış teşhisi önlemeye yardımcı olur. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite bu yanlış teşhislerden biri.

• Öğretmenlerle ilişki kurmada problemler

• Davranışlarını kontrol etmede zayıflık

• Olumsuz Düşünme

• Aşırı tetikte oluş, dikkat artımı

• Mental işleyişte zorlanmalar

Children experience trauma through ongoing exposure, throughout their early development, to abuse, neglect, homelessness, domestic violence or violence in their communities. And it’s clear that chronic trauma can cause serious problems with learning and behavior. Trauma is particularly challenging for educators to address because kids often don’t express the distress they’re feeling in a way that’s easily recognizable — and they may mask their pain with behavior that’s aggressive or off-putting. Identifying the symptoms of trauma in the children can help educators understand these confusing behaviors. And it can help avoid misdiagnosis, as these symptoms can mimic other problems, including ADHD and other behavior disorders.

• Trouble forming relationships with teachers

• Poor self-regulation

• Negative thinking

• Hypervigilance

• Executive function challenges. (Caroline Miller, Child Mind Institute)

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir